"The most terrifying fact about the universe is not that it is hostile but that it is indifferent; if we can come to terms with this indifference, then our existence as a species can have a genuine meaning. However vast the darkness, we must supply our own light." Stanley Kubrick

11.01.10

filme control-ate

Am vazut filme. Cu Fishku. De fapt, un film si o treime. In Control cu suc si tigari.
In program: "Control" regia Anton Corbijn (2008), film biografic despre frontman-ul lui Joy Division, Ian Curtis. Mi-a placut. Filmare alb-negru, de fapt cred ca a folosit decolorarea peliculei, pentru ca era in shades of grey. A marit astfel dramatismul scenariului, chiar daca nu a folosit clarobscur. Dar a reusit sa redea o atmosfera "grizonata" specifica timpului si orasului de provincie englez. Cadre de detaliu care erau menite sa sublinieze trairi sau care punctau anumite scene cheie. Actorul principal a concentrat toata actiunea; chit ca restul personajelor au fost doar creionate, nu mi s-a parut un neajuns. Una peste alta, mi-a placut si pentru asta voi mai cauta si alte filme ale omului.
Acum celalalt: "Last Days" regie si scenariu Gus van Sant (2005). Hmm... Sincer nu am avut rabdare. Mi s-a parut static, batind prea mult moneda pe alienarea lui Cobain, pentru ca despre ultimile zile ale lui este vorba. Poate si faptul ca se face o prezumtie a ceea ce s-a intimplat. Nu stiu. Ori doua sinucideri intr-o seara au fost prea mult de inghitit. In orice caz nu ma dau in vint dupa artistul deprimat de droguri. Van Sant am mai vazut si unele mi-au placut. Nici aici nu pot trece cu vederea cadre si detalii uneori picturale dar nah, asta este, altadata cind voi avea ficati.
Duminica viitoare vor fi altele la rind. Si mi-a spus Iorga ca va fi si Velvet Underground. De abia astept sa il revad. :D

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen