"The most terrifying fact about the universe is not that it is hostile but that it is indifferent; if we can come to terms with this indifference, then our existence as a species can have a genuine meaning. However vast the darkness, we must supply our own light." Stanley Kubrick

05.03.09

dilema de azi

suvoaiele de bipezi se scurg lent pe scara rulanta. aproape imobili se lasa purtati spre pintecele garii. peronul aproape plin, pare din ce in mai neincapator si sufocant. din haul tunelului, cu suier de balaur si invirtejind aerul, trenul se napusteste navalnic, ca apoi sa se opreasca si sa inghita masa aproape compacta si amorfa.
inger, ingerasul meu - un glas pierdut intrerupe cadenta zgomotoasa a fiarei ce alearga spre urmatoarea statie. chipuri reci, preocupate, schimonosite si crispate privesc aiurea, ocolind trupul slabanog, acoperit de haine rupte si puturoase ce inainteaza, in ritmul unei rugaciuni trunchiate, de-a lungul sarpelui de otel.
mi-e foame aud un scincet soptit. tresar si intind restul de covrig din mina si ma scotocesc apoi in punga scotind un mar.
multumesc.
pleaca mah fir-ai tu sa fii, brutal un brat il azvirle pe peronul urmatoarei statii. marul scapat din mina se rostogoleste printre picioarele care se precipita la usi. copilul se repede, incurcindu-se printre indivizii grabiti si isi insfaca prada, bagind-o repede in buzunarul pe jumatate rupt.
usile se inchid si in urma privirea imi ramine lipita de ochii mari si stralucitori care ma fixeaza.
undeva in cap imi inchipui ca ii aud glasul:

mi-e foame, mi-e frig, sint pierdut intr-o lume pe care nu o inteleg, care nu ma accepta, care ma ignora si in care supravietuiesc cu farimiturile si resturile celorlalti.

saracie, foamete, decrepitudine, moarte si ignoranta, intoleranta, ura si dispret
sintem oameni sau doar bipezi?!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen